לפעמים אנחנו מציגים גרף שהוא חלק מסיפור או הסבר ואז אין צורך לזכור אותו אבל פעמים רבות הגרף הוא חלק מהעברת מסר שאנחנו רוצים שייזכר ויניע לפעולה
בשילוב של הבנה וזכירה יש אתגר כי זה עובד בכיוון הפוך
כמעט כל אלמנט שיעזור לנו להבין יותר טוב עלול לפגוע ביכולת לזכור את המידע
גרף ככל שיעביר מסר מאוד ברור אם אין בו אלמנט ויזואלי שונה, מיוחד או בולט אנחנו לא נצליח לזכור אותו
ככה זה
מחקר חדשני בדק באמצעות מעקב אחר תנועות עיניים וטכניקות של ניסוי קוגניטיבי אילו מאפיינים בהדמיית הנתונים עוזרים לנו בזכירה והבנה
הם מצאו מספר אלמנטים שיכולים לעזור בשילוב הבנה וזכירה של הגרף והמסר
להורדת המחקר המלא
תקציר המחקר (כולל מחקר מקדים)