הצגת נתונים לקבלת החלטות לא דורשת רק הבנה עסקית וידע טכני היא דורשת גם אומץ
תספרו כמה פעמים מופיעה הספרה 3 בתמונה הראשונה
ועכשיו תספרו שוב בתמונה השניה
התרגיל הזה במקור נועד להמחיש את חשיבות ההנגשה
המוח שלנו חסכן קוגניטיבי והוא קיבל מסר ברור שיש נתונים שהם חשובים יותר מאחרים
ולכן הוא יתעלם מהספרות בצבע אפור.
ככה מציגים נתונים לקבלת החלטות, מדגישים רק את מה שחשוב.
אבל אז שאלו אותי שוב ושוב
"ואם אני טועה?"
אם אני מדגישה נתון מסוים והוא לא חשוב בכלל לקהל
אם אני מציגה נתונים להנהלה ואני לא מפרשת אותם נכון ובכלל אולי הם רוצים לראות משהו אחר, בדרך אחרת...
בגלל החשש מהטעות אנחנו נעדיף לשים נתונים בלי שום מסר ובלי שום סיפור, שהקהל ייבחר איזה סיפור שהוא רוצה
אז החלטתי להוסיף עוד 3 אחד אפור
אחד כזה שאנחנו לא רואים
ולשים את זה על השולחן
ככה
ברור
וגאה
יש לנו 2 אפשרויות
או שנשפוך את כל הנתונים בלי לבחור את מה שחשוב, בלי המלצות, בלי מסר, מינימום סיכון שנטעה
או
שנחליט מה הסיפור המעניין שאנחנו רוצים לספר, נביא המלצות, נהיה פרואקטיביים, נניע לפעולה, נשפיע
ונטעה
כן
נטעה
תמיד נטעה
אי אפשר להנגיש בלי לטעות
ככה זה
no big deal
הצגת נתונים לקבלת החלטות לא דורשת רק הבנה עסקית וידע טכני היא דורשת גם אומץ
כמה פעמים הסיפרה 3 מופיעה?
ועכשיו?